Δευτέρα 31 Ιουλίου 2017

Ινδία: Επιστολή του καταδικασμένου σε ισόβια ανάπηρου αγωνιστή καθηγητή Σαϊμπάμπα στη σύζυγό του

Ο καταδικασμένος το Μάρτη σε ισόβια, με την κατηγορία του “μαοϊστή”, Γ.Ν.Σαϊμπάμπα, με αφορμή τα γενέθλια της συζύγου του, Βασάντα, της αποστέλλει μια προσωπική αλλά και πολιτική επιστολή:

Αγαπητή Βασάντα,

σου εύχομαι χρόνια πολλά για τα γενέθλιά σου. Ελπίζω το γράμμα αυτό να φτάσει την ημέρα των γενεθλίων σου σε εσένα. Πολλές ευχές. Γνωρίζω πόσο άσχημα αισθάνεσαι για την απουσία μου αυτή τη μέρα. Το κράτος αποφάσισε να μας χωρίσει. Αποφάσισε και να μας καταστρέψει. Στα 26 χρόνια έγγαμου βίου μας, δεν προσβλέπουμε σε ατομικό βόλεμα και οφέλη. Στα 36 χρόνια που είμαστε σύντροφοι ελπίζαμε και αγωνιζόμασταν για την κοινωνία μόνο. Στην τωρινή κατάσταση, μπορώ μόνο να πω ότι θα πρέπει να συνεχίσεις να ελπίζεις και να εργάζεσαι για τα δικαιώματα του λαού με εμένα απόντα. Η φυλάκιση και η απουσία μου δεν πρέπει να σε αποθαρρύνει. Στα γενέθλιά σου, σήμερα, γίνε πιο αποφασισμένη για να αποκρούσεις αυτή την εχθρότητα, αυτή τη βαρβαρότητα που μας έπληξε, αυτή τη βία που διαπράττεται σε βάρος μας.


Αυτή η υπόθεση, αυτή η απόφαση του δικαστηρίου και ο εγκλεισμός μου σε αυτή τη φυλακή δεν αποτελούν ντροπή για εμάς. Αυτές οι ενέργειες του κράτους, στην πραγματικότητα, αποτελούν ντροπή για τη δημοκρατία. Ονειρευτήκαμε μια καλύτερη κοινωνία, ελπίσαμε για το τέλος των ανισοτήτων, για την ελευθερία και τα ανθρώπινα, τα πολιτικά και τα δημοκρατικά δικαιώματα των καταπιεζόμενων λαών, των Νταλίτ, των Αντίβασι, των γυναικών, των αναπήρων, των μειονοτήτων. Θα πρέπει να συνεχίσουμε να προάγουμε αυτές τις αξίες και να εργαζόμαστε για τη βελτίωση των περιθωριοποιημένων τμημάτων του λαού για να φέρουμε πραγματιική δημοκρατία στην κοινωνία μας.

Μπορεί να προσπαθούν και να συντρίβουν τις ελπίδες μας, τα όνειρά μας, όμως δεν μπορούν να μας εμποδίσουν και πάλι να ονειρευόμαστε, και πάλι να τρέφουμε ελπίδες μέσα στις καρδιές μας. Η χαλκευμένη κατηγορία, η στημένη απόφαση του δικαστηρίου, και οι αμφίβολοι τρόποι για να με κρατούν στη φυλακή δεν πρέπει να σε αποθαρρύνουν, δεν πρέπει να σε αναγκάσουν να χάσεις τις ελπίδες σου. Για εμένα, η ημέρα των γενεθλίων σου είναι πάντοτε σημαντική, πάντοτε μου φέρνει χαρά. Θα πρέπει να νιώθεις χαρούμενη αυτή τη μέρα. Είμαστε μικροί άνθρωποι που εργάζονται για τα δικαιώματα των μικρών ανθρώπων με μικρούς τρόπους. Γιατί αυτό το γιγαντιαίο κράτος φοβάται τις ελπίδες μας, την αγάπη μας, τα όνειρά μας; Έχουμε κάτι κάτι λάθος σε βάρους κάποιου; Έχουμε βλάψει κάποιον; Γιατί παραβιάζονται οι ζωές μας; Γιατί τα όνειρά μας ποινικοποιούνται; Γιατί συντρίβονται οι ελπίδες μας; Μπορούμε να ζήσουμε στον δικό μας κόσμο, στο μικρό ονειρεμένο μας κόσμο μόνοι μας, αποκρούοντας τη βάρβαρη και απάνθρωπη, βίαιη επίθεση στα όνειρά μας; Τι μας δίνει δύναμη αυτή την ώρα σε εσένα και εμένα;

Στη φετινή ημέρα των γενεθλίων σου, τι μπορώ να σου δώσω; Τι μου έχει απομείνει; Η ίδια αγάπη. Η ίδια αγάπη που γεννήθηκε μεταξύ μας όταν πρωτοσυναντηθήκαμε τα χρόνια του σχολείου. Μου έδωσες περισσότερη αγάπη από όση μπορούσα να σου δώσω σε όλη μας τη ζωή. Μπορώ να σου δώσω τα ίδια όνειρα που μοιραζόμαστε από την εποχή των εφηβικών μας χρόνων.

Τώρα είσαι μια μοναχική μαχήτρια που παλεύει για την ελευθερία μου. Μην αποκαρδιώνεσαι, σε αυτές τις σκοτεινές ημέρες δεν πρέπει να χάσουμε τις ελπίδες και τα όνειρά μας. Γιατί το σκοτάδι δεν μπορεί μόνιμα να επισκιάζει το φως. Αυτά δεν είναι κούφια λόγια. Δεν είναι ρητορικά σχήματα. Η ιστορία έχει αποδείξει πολλές φορές ότι τα όνειρά μας δεν είναι κούφια. Οι ελπίδες μας δεν είναι ιδεαλιστικές ανοησίες. Θα νικήσουμε.

Τη φετεινή ημέρα των γενεθλίων σου, ευρισκόμενος πίσω από τα κάγκελα, ξανααφήνομαι στην αγάπη σου. Διατηρώ το κουράγιο, τις ελπίδες, τα όνειρά μου, χάρη στην αγάπη σου. Ό,τι έχω κάνει ως τώρα στη ζωή μου, μπορώ να το κάνω επειδή στάθηκες σα φάρος λούζοντάς με με αγάπη.

Πολλές ευχές για τα γενέθλιά σου.

Δικός σου. Με πολλή αγάπη.

Σάι

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου